הגג האדום המקורי

השינויים הרבים בתחום הגגות בישראל, במיוחד בתחום הגגות לחקלאות מורגשים היטב בשנים האחרונות.

התרחבות היקף הפרויקטים הסולאריים, עליית מחירי הפלדה בעולם, שיקולי בטיחות ואפילו שינויי האקלים מביאים קיבוצים ומושבים רבים להתקדם לגג חדש שיתאים בתכונותיו לצרכי השוק המשתנים.

אם עד שנות ה – 50 של המאה הקודמת שלט האסבסט בשוק הגגות, הרי שעם הצטברות הידע על נזקיו הבריאותיים, עבר רוב השוק לגגות אחרים, בהם: איסכורית, PVC, ופייברצמנט. הגידול החד בהיקף התקנת המערכות הסולאריות בחוות חקלאיות הביא רבים מהם לחפש גג המשלב בין חוזק, עמידות ומחיר תחרותי.

בימים אלו ממש מותקנים בחוות החקלאיות של קיבוץ להב המטרים האחרונים של גגות לנדיניבורד – לוח בטון גלי חזק וקל המורכב בין היתר מחול, מים וסיבים מן הצומח.

מדובר בפרויקט נוסף מבית אלטכנו אר. ג'י. אל, חברה קבלנית העוסקת זה למעלה מ -15 שנים בפירוק אסבסט, החלפת גגות, והיבואנית הבלעדית של לנידיניבורד לישראל.

עבור אלטכנו אר. ג'י. אל, מספר גיל להט, מנכ"ל החברה, מדובר באחת מאבני הדרך המשמעותיות ביותר ובסגירת מעגל, שכן בלהב הכל התחיל:

"לרפתות וחוות חקלאיות הגענו במקרה. אנחנו מייבאים גגות פייברצמנט כבר משנת 2005, ובאותן שנים עיקר ההתקנות היו במפעלים ובמקומות עם קורוזיה, בעיקר במבנים הקרובים לים."

גיל מתאר את הפרויקט הראשון של לנדיניבורד בחווה החקלאית של קיבוץ להב:

"בשיתוף פעולה עם חברה סולארית נתקלנו בגג פח שהיה מחורר לגמרי. התברר לנו ש- 4 שנים קודם לכן הוחלפו שם גגות האסבסט באיסכורית, ועל גביה התקינו מערכת סולארית. חזיריה היא מקום רווי באמוניה, כך שתוך 4 שנים בלבד, כל הגג נאכל.

"הקונסטרוקטור שם לא הכיר את לנדיניבורד ולכן תמיד בחר בגגות פח ופלסטיק. תוך כדי ההתקנה של לנדיניבורד הוא שאל למה אנחנו לא מתקינים ברפתות, פשוט לא הכרנו את התחום הזה קודם. ככה גם התברר לנו שבאירופה רוב המכירות של לנדיניבורד הן לרפתות וחוות חקלאיות. "

כיום לנדיניבורד הוא המותג הצומח ביותר ברפתות ולולים בישראל, עם למעלה מ-650 אלף מטרים של גגות שכבר הותקנו מצפון ועד דרום.

"קונסטרוקטורים לא מודעים ללנדיניבורד ולכן נוטים לחשוב שזה גג חדש, בעוד שזה גג עם המון נסיון.

לא יודעים שיש גגות לנדיניבורד במעגן מיכאל כבר 15 שנים, במפעל ובבתים; וגגות בנמל חיפה על הים כבר למעלה מעשור."

גיל מסביר כי השיקול העיקרי של הקונסטרוקטורים הוא בטיחות: "רפת היא מבנה גבוה בדרך כלל, 8-10 מ', החשש הגדול הוא מנפילה כתוצאה משבר של הגג." אך כאן בדיוק מונח היתרון של לנדיניבורד. הוא מורכב מצפיפות גבוהה ביותר של בטון בכבישה כפולה. עובדה זו מקנה לו עמידות מוכחת לשבר ומאפשרת להתקין אותו גם במפתחים גדולים של 1.55מ', כך שהוא אף חוסך בעלויות הקונסטרוקציה.

נוסף על כך, בתהליך הכבישה, בכל לוח ולוח מוטבע בין השכבות פס פוליפרופילן בטיחותי ברוחב 13 מ"מ המקנה לו עמידות בפני פגיעות וזעזועים.

"בטיחות היא תחום ללא פשרות. יש חוק עבודה בגובה שדורש לשים קו חיים (התקן למניעת אסון בעבודה בגובה). הלוחות עמידים בעומסים לשבר גם במפתחים של 1.55מ' ובכל זאת אנחנו תמיד נעסיק באתר 2 מנופים, אחד ללוחות ואחד לרתימת העובדים. גם אם זה מייקר עבורנו את עלות העבודה, זה לא תחום שנחסוך בו." מסכם גיל.

לא רק בגלל האיכות

מעבר לפרמטרים של חוזק, עמידות ובטיחות, ישנו גם המחיר. במשך שנים רבות נהנה שוק גגות הפלדה ממחירים נוחים בהשוואה לפייברצמנט שנחשב למשמעותית יקר יותר. בשנתיים האחרונות מחירי הפלדה הכפילו ואף שילשו את עצמם, ואם לא די בכך, רוסיה ואוקראינה הן יצואניות ברזל ופלדה מרכזיות, כך שנראה ששיאי מחיר חדשים עוד עתידים להישבר.

איך השפיעה עליכם עליית מחירי הפלדה?

"ישנם שני סוגי שווקים: שווקים שנקבעים על פי איכות ושווקים שנקבעים על פי מחיר. לצערי במשך הרבה שנים שוק הגגות בישראל היה שוק של מחיר, אך היום זה במגמת שינוי, בוחרים גגות בזכות האיכות, המחיר כבר לא פקטור."

"לפני עליית מחירי הפלדה אנשים לא הסתכלו קדימה לשנים הבאות. גג זה מוצר לעשרות שנים, צריך לחשב את העלות ביחס לשנות השימוש. היום בזכות הפרויקטים הסולאריים, אנשים יותר מתייחסים לאיכות, זה מחייב אותם. מערכת סולארית על רפת שהגג שלה מתחיל להתפורר, מחייבת פירוק והורדה של המערכת, החלפת גג והתקנה מחודשת, אלו עלויות עצומות. העלות למטר מכפילה את עצמה פי חמש אם צריך להחליף גג עם מערכת סולארית עליו."

שיתוף פעולה עם חברות סולאריות

בד בבד עם הכניסה לשוק הגגות החקלאיים, החלה החברה בשיתופי פעולה עם חברות סולאריות, עבורם אלטכנו נותנת פתרון מקצה לקצה: חיזוקים לגג, עבודות מסגרות, החלפת כל סוגי הגגות הקיימים ופינוי אסבסט.

"אנו מצמידים לכל פרויקט מנהל פרויקטים מטעמנו ונותנים דיווח למנהל הפרויקטים של החברה הסולארית. אנחנו נותנים לחברה הסולארית שקט, גם מבחינה תפעולית ובעיקר מבחינת אמינות. עבורנו יושר הוא ערך ראשון במעלה. לא נפגע באיכות כדי להוריד במחיר."

איך שומרים על קהל לקוחות נאמן?

"כל הלקוחות שלנו הם לקוחות חוזרים, כך שהקשר שלנו הוא רב פעמי. החברות שעובדות איתנו, נשארות איתנו לאורך שנים. זה מתבטא אפילו במלאי שאנו מחזיקים כדי להיות זמינים תמיד וגם באחריות שאנחנו נותנים."

גיל מציין כי אלטכנו אר. ג'י. אל היא מהחברות הבודדות בתחום הנותנות 20 שנות אחריות. "בעוטף עזה זכינו במכרזים להחלפת גגות הישובים במשך 8 שנים ברציפות. אם זה רפתות, מפעלים, מועצות מקומיות או חברות סולאריות, אנחנו משקיעים את הנשמה בכל לקוח, זה מה שהופך אותנו לחברה אמינה שקיימת הרבה שנים ולא נעלמת."

למה דווקא הצבע האדום?

גיל מסביר כי הסיבה לצבע האדום היא חוק האסבסט: "ישנו איסור לייבא לארץ חומר שדומה במרקמו ובצורתו לאסבסט. בלנדיניבורד פיגמנט הצבע האדום מוחדר ללוח כבר בתהליך הייצור ומופיע לכל עומקו, כך שהוא עומד בדרישות החוק ומבטיח את שמירת הצבע לאורך שנים ללא דהייה.

מהם יעדי החברה לשנים הבאות?

החברה כל הזמן צומחת ומתפתחת. אלטכנו אר. ג'י. אל התחילה מתחום של איטום וחיפוי מבנים ועם השנים התמקצענו יותר בתחום הגגות. הכי חשוב לנו זה לדאוג לעובדים שלנו, אנחנו חברה משפחתית וגם העובדים שלנו, הם בשבילנו משפחה. חשוב לנו לדאוג להם לפרנסה באותה מידה שבה חשובים לנו הלקוחות שלנו. המטרה שלנו היא לתת ערך וראש שקט לעובדים וללקוחות שלנו."

אהבתם? שתפו את הכתבה >>